Kontakta oss på telefon: 040-668 80 88

Frågor och svar

Före avresan:

Under resan:

Efter hemkomsten:

Vad gör jag om jag har en reklamation?
Jag har glömt något på resmålet. Kan ni hjälpa?

Före avresan:

Dras ev. rabatter av från de priser som jag ser på hemsidan?

Alla priser på hemsidan är de priser som gäller efter att kampanj- och Early-booking rabatter är fråndragna. Om du registrerar att du reser tillsammans med barn blir ev. barnrabatter dragna av från prisen i bokningens andra steg.

När och hur betalar jag för min resa?

Deposition för resan ska betalas senast 3 dagar efter att du har betalt din resa. Resterande belopp betalas senast 6 veckor före avresa. Om du beställer en resa där det är mindre än 6 veckor till avresa ska hela beloppet betalas på en gång. Betalning kan ske via ”Mitt Sunweb” eller via banköverföring. Se mer om betalning av din resa i Sunwebs ”Värt att veta”.

När mottar jag mina resehandlingar?

Du mottar dina resehandlingar 7 dagar före avresa. Dessa kommer att skickas till dig per e-post. Om du önskar att få dina resehandlingar skickade med posten kommer du att debiteras en administrationsavgift på 115 kr.

Vad är ”Mitt Sunweb”?

”Mitt Sunweb” är din personliga resesida hos Sunweb. Här hittar du alla informationer ang. din resa. Du kan också betala via ”Mitt Sunweb”.

Hur beställer jag avbokningsskydd och reseförsäkring?

Reseförsäkring och avbeställningsskydd kan du beställa i samband med bokning av resan – både när du bokar on-line eller hos våra resekonsulter. Du kan läsa mer om försäkringar i Sunwebs ”Värt att veta”.

Vad gör jag om jag inte mottar en bekräftelse på min resebokning?

Om du inte mottar en bekräftelse på din resebokning under loppet av några timmar, då kan du kolla om den har hamnat i ”oönskad post” i din e-post. Om den inte finns där ber vi dig kontakta oss på tel: 040-668 80 88 eller på info@sunwebresor.se

Hur mycket bagage får jag ta med på en bussresa?

Det är tillåtet att ta med en väska i normal storlek per person (upp till 20 kg), ett par skidor (med skidstavar och pjäxor) eller ett par snowboard (med skor), samt handbagage (max 2 kg). Man får enbart använda mjuka väskor. I en snowboard-väska får det inte vara mer än en snowboard (dvs. inte heller annat bagage som snowboard-stövlar, kläder osv.) Om det har tagits för mycket bagage med, kommer det att avvisas.

Kan jag beställa transfer från flygplatsen?

När du beställer din skidresa hos Sunweb har du möjlighet för att köpa transfer. Observera dock att transferbussen delas med passagerare från andra flyg, och det kan därför bli en del väntetid.

Ska jag betala extra för bagage när jag reser med flyg?

Incheckat bagage är inte inkluderat i resans pris. De specifika priserna för bagage framgår vid bokning av resan.

Får jag hemskickade bagagelappar?

Sunweb skickar inte bagagelappar. Vi rekommenderar att du använder dina egna bagagelappar och att du ev. noterar dina kontaktinformationer på insidan av ditt bagage.

Hur fungerar en bokning ”på förfrågan”?

Du kan möjligen uppleva att en bokning är ”på förfrågan” (ljusblå priser). Detta innebär att den typ rum du har önskat är utsåld. När du har genomfört din bokning på förfrågan, kontaktar vi vår samarbetspartner och frågar om tillgänglighet. Du kommer att kontaktas inom 5 dagar, och om hotellet är tillgängligt då är bokningen bindande på samma villkor som en vanlig bokning.

Hur annullerar jag min bokning?

Ändringar och annullering ska göras skriftligt till Sunweb och kan endast göras av den reseansvarige. Se mer om kostnader i samband med ändringar/annullering i Sunwebs ”Värt att veta”.

Vad gör jag om jag har specifika önskemål till min bokning?

Om du har specifika önskemål till din bokning kan detta anges i bokningssteg 4. Observera att Sunweb inte kan garantera att det blir möjligt att uppfylla dina önskemål.

Hur använder jag ett presentkort?

Om du önskar att använda ett presentkort som betalning för din resa, ska detta skickas till Sunweb. Om presentkortet är i form av en rabattkod kan denna inlösas i bokningssteg 3. Du kan läsa mer om presentkort och tillgodohavanden i Sunwebs ”Värt att veta”.

Vilka regler gäller för gravida som reser med flyg?

Reglerna för gravida resande varierar mellan olika flygbolag. Du kan läsa om reglerna för de olika flygbolagen på Sunwebs ”Värt att veta”.

Under rejsen:

När ska jag vara på flygplatsen?

När du reser med Sunweb ska du vara på flygplatsen senast 120 min. före anförd avresetid. Se mer information om flygresan på Sunwebs ”Värt att veta”.

Är det nödvändigt att ta med pass på resan?

Du ska ta med dig ditt pass på resan för att kunna legitimera dig. Du är själv ansvarig för passets giltighetstid. Observera att på vissa av Sunwebs destinationer krävs det att ditt pass är giltigt i min. 6 månader efter hemresan. Se mer information om pass på Sunwebs ”Värt att veta”.

Kommer jag att behöva byta buss under min resa?

Det kommer ofta att vara ett bussbyte i Kolding, därför är det bra att räkna med att det blir bussbyten på din resa.

Finns det guider på resmålet?

På samtliga av Sunwebs resmål finns det guider som visar dig till rätta och besvarar eventuella frågor. Guidernas kontaktinformation kommer att framgå i dina resehandlingar. Vid vissa tillfällen kommer Sunweb att representeras av en engelsktalande guide.

Var får jag liftkort och skidutrustning?

I dina resehandlingar, som skickas till dig 7 dagar före avresa, framgår det var du kan hämta liftkort och skidutrustning.

Vad gör jag om det uppstår problem på min resa?

Om du upplever problem på din resa ska du alltid kontakta Sunwebs guider så fort som möjligt. De kan för det mesta hjälpa dig och lösa problemet.

Vad gör jag om jag vill delta i en aktivitet?

Aktivitetsprogrammet utlämnas tillsammans med ditt välkomstmaterial vid ankomst till resmålet. Om du önskar att reservera plats till en aktivitet gör du det genom att vända dig till guiderna.

Vad ingår i de olika måltidsvarianterna?

Sunwebs hotell erbjuder olika typer av måltider. Du kan se information om måltider under varje hotell och i Sunwebs ”Värt att veta”.

Vad gör jag om jag har allergi?

Om du har allergi eller följer en speciell diet, informerar vi gärna hotellet om det. Dock kan vi inte garantera att hotellet har möjlighet för att ta hänsyn till speciella dieter.

Efter hjemkomst:

Vad gör jag om jag har en reklamation?

Om du har en reklamation i samband med din resa, ska du prata med guiden på resmålet om det med en gång. Om du önskar att inge en reklamation efter hemkomsten, ber vi dig vänligen att skicka den skriftligt till Sunweb senast en månad efter resans slut. Reklamationer som inte har rapporterats på resmålet kommer inte att behandlas. Se mer om reklamationer i Sunwebs ”Värt att veta”.

Jag har glömt något på resmålet. Kan ni hjälpa?

Vi hjälper gärna med efterlysning av bortglömda saker. Om du har glömt något, ber vi dig vänligen kontakta oss direkt efter hemkomst. Se mer om glömda saker i Sunwebs ”Värt att veta”.


Om du inte har fått svar på din fråga, kan du hitta ytterligare information om din resa i Sunwebs ”Värt att veta”. Du kan också kontakta oss på tel: 040-668 80 88.

Resenärer

Pris och information anpassas efter resesällskapets storlek. Barnrabatter dras av i bokningssteg 3.

Vuxna Äldre än 17 år
Barn (2 till 16 år)
Små barn (0 till 1 år)